Two are the ferocious souls
bubbling in the damned
swarming of the unconscious,
torrid and infamous of the people
and which serve cunning politicians.
The first is that which feeds
of the diaphanous image,
as in a painting with a frame
made of coloured pebbles,
of the garden or the happy island.
If you speak to me of garden or island
the dark faces that ask for asylum
and revenge for wrongs suffered
can only appear thorny brambles
with black sap burning the lawn
like a festering disease or a swarming of worms.
The happy island then is that stretch of soul,
of sweet caresses, of sunshine
that brings promises of immortality
and of your woman's blue reflections,
that is yours alone and no one else's.
You understand that appealing to goodness is no use
There is so much of the gloomy dust of the Übermensch in all this
and of a misunderstood reflex of defence.
The second soul, perennial discord
is similar to the first, but lives in the jungle
and demands security from the satraps
who live in comfortable villas beyond the savannah.
Here the happy gypsies are enemies,
the fake social workers who trick the elderly into robbing them,
the thieves of memories
in the poor houses,
they call for revenge.
Here we measure a weary ego, plagued by neuroses
stupefied, which seeks redemption
for its own unmentionable impulses
with fantasies of pogroms against the ragamuffin.
This is the eternal lymph of the right outside
and of the inner one
"L'infame involontario" è un membro di una ristretta categoria di persone, di per sè non necessariamente disoneste intellettualmente. L'infame involontario però è pur sempre un infame, oggettivamente spregevole nel suo esprimersi e nella costruzione delle sue tesi. A differenza dell'infame "volontario" soggettivamente infame, che coltiva la sua infamia in piena sintonia con la sua personalità, senza alcun senso di colpa ed è totalmente asservito alle esigenze del potere, l'infame involontario ha una storia travagliata alle spalle, fatta di conflitti interiori, di esperienze al limite, spesso contrassegnate dalla violenza come emersione di un percorso interiore in cui il parassita della doverizzazione ha imposto scelte radicali seppur sofferte. Parliamo di una visione della giustizia universale dove si impone la scelta di stare dalla parte del più debole e degli sfruttati senza fare sconti alla propria coscienza, consapevoli di dover compiere scelte ...
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