When you are young,
devoured by the fire of impotence
and the need to overturn a present
saturated with domesticated impulses,
you are seized with envy for the steadfastness
and strength of the rogues.
You long for the infernal thrill of violence,
the fiery gaze of the heretic
and the peace of the executioner
and the thief.
Because you are weak.
Only a weak person envies the rogue.
The rogue has no reason to envy himself,
he is what he is
and does not ask himself why,
nor does he desire anything other than what
that the rogue instinct
and his expertise grants him.
When you are old
you stop envying the rogue
and you only wonder how to spend the time
you have left.
If you stimulate your mind
with pleasures made of flickering images
of melancholic longings
and desires for revenge,
or by turning to the affections
and living for them,
ignoring the perfidy of time.
Or you ask yourself
whether it is not the case of doing something good
for those who crowd the world's disconsolate mists
and the teeming deserts of sun-baked plush
"L'infame involontario" è un membro di una ristretta categoria di persone, di per sè non necessariamente disoneste intellettualmente. L'infame involontario però è pur sempre un infame, oggettivamente spregevole nel suo esprimersi e nella costruzione delle sue tesi. A differenza dell'infame "volontario" soggettivamente infame, che coltiva la sua infamia in piena sintonia con la sua personalità, senza alcun senso di colpa ed è totalmente asservito alle esigenze del potere, l'infame involontario ha una storia travagliata alle spalle, fatta di conflitti interiori, di esperienze al limite, spesso contrassegnate dalla violenza come emersione di un percorso interiore in cui il parassita della doverizzazione ha imposto scelte radicali seppur sofferte. Parliamo di una visione della giustizia universale dove si impone la scelta di stare dalla parte del più debole e degli sfruttati senza fare sconti alla propria coscienza, consapevoli di dover compiere scelte ...
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